Nieuw seizoen

Afgelopen weekend zijn de eerste opkomsten van het seizoen 2016-2017 weer begonnen.

We hebben dit jaar uiteraard weer een aantal hele leuke activiteiten op de agenda staan. Onder andere het jaarlijkse overvliegen, JOTA/JOTI, braderie en nog veel meer.

De welpen zijn buiten begonnen met verschillende activiteiten. Het was goed weer, dus het was natuurlijk tijd om buiten dingen te doen.

Ook de esta’s zijn actief bezig geweest, maar dan meer mentaal. Ze hebben namelijk levend mastermind gedaan. Goed nadenken en toch leuk om te doen.

De scouts hebben jam gemaakt. Toen ze op het clubhuis kwamen stonden er twee flinke kisten druiven te wachten. Het plukken, sorteren, uitkoken, zeven, indikken en vervolgens de bende weer opruimen was een heel karwij. Gelukkig is iedereen met zijn/haar eigen potje jam naar huis gegaan.

scouts koken3scout koken2

De verkenners en gidsen hebben van het lekkere weer genoten door een lange zeepbaan te maken en er een verkoelde dag van te maken. Video’s hiervan kunnen bekeken worden op de facebook pagina van de Meester van Daalgroep. Die kunt u onderaan onze pagina vinden door op het facebook plaatje te klikken.