dennis vrijwilliger

Binnen onze scouting zijn er veel vrijwilligers actief, op verschillende gebieden. Denk bijvoorbeeld aan de leiding, bestuursleden of materiaalbeheerders. De taken zijn allemaal geheel vrijwillig, ze krijgen er geen vergoeding voor. Een groot deel is zelf jeugdlid geweest bij scouting en vaak zijn ze als rowan begonnen als aspirant-leiding bij een jongere speltak. Van de leiding zijn de meesten onder de 25 jaar, wat hen jong en enthousiast maakt. Jong, maar niet onervaren. Al onze vrijwilligers worden gestimuleerd hun grenzen te onderzoeken en verleggen en ze worden getraind via cursussen van Scouting Nederland, zodat ze zelfverzekerd in hun schoenen staan en goed leiding kunnen geven. Daarnaast hebben ze ook veel steun aan elkaar, omdat er een vast leidingteam is per verschillende speltak.

De Mr. van Daalgroep is een hechte groep die meerdere keren per jaar samen leuke dingen doet: een weekend weg, barbecueën, maar ook spontane namiddagen bij het kampvuur om de opkomst met elkaar door te nemen. Ook buiten scouting om weten de leden elkaar te vinden om bijvoorbeeld samen te sporten of een festival te bezoeken.

VOG

Wie denkt aan kinderen, jongeren en Scouting, denkt direct aan spel, plezier en een uitdagend leven. Niemand associeert deze woorden met ongewenst gedrag. Een verplichte Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is één van de maatregelen die wij als scouting getroffen hebben om binnen de vereniging een veilige omgeving voor kinderen te bieden. Daarnaast besteedt Scouting Nederland aandacht aan het onderwerp in trainingen en beschikt Scouting Nederland over een Protocol ongewenst gedrag waar ook wij ons aan houden.

Meer info?
Wil je zelf vrijwilliger worden of meer informatie over het zijn van vrijwilliger? Neem een kijkje op onze vacature-pagina.