Zonnige nieuwe start: Overvliegen 2016

17 september 2016, de grote dag was aangebroken: het overvliegen.

Half elf keken de eerste bevers, esta’s en welpen al om de hoek van onze hekken. Is het al zover?

De vlaggen werden gehesen en het  scoutingspel barstte los: Apenkooien  op een kunstig in elkaar gezet parcours op het grasveld. Als je was getikt moest je even naar de zijkant, maar een paar minuutjes later mocht iedereen natuurlijk weer meedoen. Na het intensieve apenkooien was het tijd voor ons traditionele renspel “Hollandse Leeuwen”. Steeds als je die woorden hoort ren je van de ene kant van het veld naar de andere, zonder opgetild te worden door de wachters!

Toen alle kinderen hun energie bijna kwijt waren door al het rennen, gingen we samen lunchen met limonade en lekkere broodjes warme knakworst. En met daarbij stroopwafelkruimels, als je het geluk had een esta of estaleiding te zijn. Een watergevecht mocht op deze prachtige dag natuurlijk niet ontbreken, de leiding had gekleurde waterpistooltjes om de kinderen (tevergeefs) mee van zich af te slaan.

Ondertussen waren de gidsen, verkenners en scouts ook binnengedruppeld. Het overvliegen kon nu echt beginnen! Tijd om de enorme gepionierde glijbaan uit te proberen… Om de beurt zwaaiden de speltakken hun oudste leden uit, en verwelkomden zij de nieuwste aanwinsten die voor hen te water waren gegaan. Bij de kinderen die naar de Rowans gingen en de Rowans die over gingen naar de Stam, was er zelfs nog wat extra’s. Zij kregen een warm welkom met vrolijk gekleurd poeder. Want, zeg nou zelf. Wie wil er nou niet uitzien als de Hulk?

Na het ‘vliegen’ deden de oudste speltakken nog wat spellen met elkaar, tot er aan de ze gezellige, heerlijke dag toch ook een einde kwam. Gezamenlijk werd er afgesloten.

Voor de foto’s van deze geslaagde dag: klik hier.