Het Welpenweekend

Afgelopen weekend vond met de welpen een mini-kamp op het clubhuisplaats: het welpenweekend.
We begonnen vrijdagavond met een kampvuur waar we heerlijke marshmallows boven roosterden.
Voor het slapengaan hebben we met z’n allen een paar keer Weerwolven van Wakkerdam gespeeld, dat vindt iedereen erg leuk om te spelen. Wie kan er zijn lach niet inhouden? -Is hij dan een wolf?!

Na onze welverdiende nachtrust zijn we naar het Bentwoud gelopen om daar lekker uit te waaien en door het groen te rennen. Na de lunch speelden we nog wat spellen, tot het tijd was voor het avondeten: Pasta pesto! Daarna reisden we af naar Lisse, waar de leiding samen met andere scoutinggroepen een avondspel voor zo’n 100 welpen geörganiseerd hadden.

In het plaatselijke Sprookjesbos werd de Fee en andere sprookjesfiguren gedwarsboomd door vervelende dwergen. Het goud was gestolen! Door een aantal spellen te doen konden de welpen stukken van een landkaart bij elkaar verzamelen, waarop we konden zien waar we de dwergen konden vinden. Toen we die dwergen gevonden hadden, bleek dat ze toch wel spijt hadden. Ze hebben het goud teruggegeven en leven nu weer vredig samen met de andere sprookjesfiguren.

Flink uitgeput gingen we met z’n allen weer naar huis… Zaterdagochtend was het mooi weer en hebben we met z’n allen hockey gespeeld op het grote veld achter het gebouw, totdat het tijd werd om naar huis te gaan.