Winst iScout 2018

Het jaarlijkse, internationale scouting evenement iScout 2018 is gewonnen door… Scouting Mr. van Daalgroep Boskoop! Dit is de derde keer dat we meedoen met dit evenement en wij vonden ons streven naar de top 10 al een waardige doelstelling. We zijn dan ook enorm blij verrast nu onze naam bovenaan de ranglijst pronkt!

Ook dit jaar hebben de rowans en (jong-)volwassenen van de vereniging volop genoten van de creatieve en uitdagende opdrachten en raadsels die de organisatie bedacht had. Opdrachten waren bijvoorbeeld: maak een levend schaakspel, ga romantisch uit eten, laat een bank over touw een verdieping naar beneden glijden en was je haar vanuit een fles water van achterop je rug.

De raadsels namen ons mee van Frankfurt naar de Mount Everest en van Groenland naar Parijs, en vele andere locaties. “Welke geit overleeft het 68,6 % van de tijd niet? We gaan naar zijn wei”, “Over een stuk van zestien kilometer ga je zeventien keer de grens over tussen China en Rusland én je doorkruist een tijdzone. Geef de locatie net na de laatste grensovergang” en “Geef de filmlocatie uit de muziekclip van het nummer Hideaway van zangeres Kiesza” zijn voorbeelden van raadsels die ons Computer-Reisteam op moest lossen. Gelukkig maken vele handen (en hersenen) licht werk! Door goede samenwerking konden we alle opdrachten en bijna alle raadsels doen.

Het was kortom een bijzondere avond die we niet snel zullen vergeten. En volgend jaar hebben we natuurlijk een titel te verdedigen!

Afbeelding van AniqueWhatsApp Image 2018 03 07 at 13.47.06

What my think I do5