Open Dag 2019

Op zaterdag 28 september 2019 houdt de Mr. van Daalgroep een Open Dag. Weet jij al wat ‘scouting’ is, of juist nog helemaal niet? Kom deze dag een kijkje bij ons nemen om te zien en ervaren wat wij allemaal doen! Van 11:30 tot 16:00 uur is ons clubhuis open voor bezoekers van alle leeftijden. Kom ook langs!

We beginnen met pannenkoeken bakken boven een houtvuur. Je kunt tussendoor allerlei vragen stellen aan onze leiding en een kleine rondleiding krijgen of zelf rondkijken in ons gebouw en op het terrein.

MvD LogoOm 13:00 uur starten wij met de speluitleg van het grote spel. In teams wordt aan een treinspoor gebouwd door materialen te bemachtigen. Wie is er het eerst aan de overkant? Het spel duurt tot 14:30 uur. Iets later meedoen of wat eerder weggaan is uiteraard geen probleem.

Na het spel komt “overvliegen”. Overvliegen is een jaarlijks evenement waarbij de oudste leden van een speltak op spectaculaire wijze over gaan naar de volgende leeftijdsgroep.De overvliegers worden daarbij in het zonnetje gezet, maar voor de rest is er ook een leuke taak weggelegd.

Als je bij het overvliegen bent, zorg dat je dan kleding en schoenen draagt die vies mogen worden!

Tijden:

11:30 – 13:00: Vrije inloop en pannenkoeken bakken

13:00 – 13:30: Openen en speluitleg

13:30 – 14:30: Spel

14:30 – 15:30: Overvliegen

15:30 – 16:00: Sluiten

Voor wie:

Kinderen van 5 t/m 15 jaar, maar ook voor ouders/verzorgers, oudere broers/zussen, andere familie, buren, etc.