Gaat JOTA-JOTI dit jaar de wildernis opzoeken?

Na een jaar wachten is het weer zover: JOTA-JOTI is er binnenkort weer op 18, 19 en 20 oktober. De bedoeling is om via radiozenders en internet contact te leggen met andere scoutinggroepen van over de hele wereld! Het is een groots evenement waar jaarlijks zo’n 1,3 miljoen scouts aan meedoen.

Tijdens dit weekend gaan we spellen en activiteiten doen die de leden laten kennismakenmet het wereldwijde scouting-netwerk. Ze zullen radio- en internetcontact leggen met verschillende groepen. Het thema van 2019 is: ‘Intothe Wild’, dus wie weet wat voor wilde avonturen we gaan beleven

Aangepaste opkomsten jota toren

De opkomsten voor de bevers, welpen en esta’s/shanti’s zijn op zaterdag van 9.30 tot 12.00 uurDat is wat langer dan normaal, maar het is natuurlijk een speciale opkomst. Na de opkomst willen we samen lunchen, hiervoor zijnleden met hun ouders/verzorgers, broers en zussen van harte welkom. Geef van tevoren a.u.b. door met hoeveel u denkt te komen lunchen (uiterlijk 12 oktober).

Dverkenners en gidsenkunnen wederom blijven slapen op het clubhuis, met leuke spellen en activiteiten op vrijdag en zaterdagVoor hen begint het weekend op vrijdagavond om 19.00 uur (wij gaan ervan uit dat jullie dan al gegeten hebben). Het programma duurt tot zaterdag 14:00 uur.

Aan deze overnachting is een bijdrage van € 10,- verbonden, i.v.m. catering e.d.Deelname kan door je in te schrijven doormiddel van het strookje uit een eerdere mail van ons. Lever dit strookje uiterlijk 12 oktober in i.v.m. inkopen. Jullie slapen in tenten dus neem ook je matje, slaapzak en dergelijken mee voor de overnachting.

Kun je niet het hele weekend? Dan is het ook mogelijk om alleen met het zaterdagprogramma mee te doen van 9:00tot 14:00 uur.

Kijkje nemen bij het radio-zenden?

Wij willen u (jeugdlid en/of ouder, verzorger) daarnaast uitnodigen om een kijkje te komen nemen in onzzendkamer, oftewel Shack. Deze is open van vrijdagavond 20:00 uur tot zondagmiddag 13:00 uur, minus enkele slaapuren. In onze Shackkunt u rustig rondkijken en een gesprekje aangaan met de zendamateurs. Wellicht is er tijd voor u of uw kind om samen met één van heeen verbinding te maken naar een andere groep.

We hopen jullie langs te zien komen!