Een gezicht bij de naam

Na jaren onderzoek in archieven kunnen we onze groep eindelijk een gezicht geven! Mr. Ard van Daal is vanaf nu niet enkel een naam, het is een persoon geworden.

Een jonge vent, midden in het leven. Nu we zekerheid hebben kunnen we ook andere foto’s vergelijken om zijn verhaal nog beter te kunnen vertellen.

De in Amersfoort geboren Mr. Arnoldus van Daal was tijdens de tweede wereldoorlog een verzetsstrijder in Boskoop. Hij kwam om voor onze vrijheid. Scouting Mr. van Daalgroep Boskoop draagt zijn naam met gepaste trots.

WhatsApp Image 2020 01 16 at 10.11.58 1WhatsApp Image 2020 01 16 at 10.11.58

Een interessant onderscheid is dat wij hem Ard noemen, zoals zijn ouders dat naar ons weten ook deden, terwijl hij bij de Amersfoortse voetbalvereniging Quick waar hij lang lid is geweest, Ad werd genoemd. Om deze reden zijn we elkaar lang misgelopen in de archieven. Het Van Daalpad was ons bijvoorbeeld al lang bekend, maar een link met Ad van Daal kwam niet naar boven -wij zochten naar Ard of Arnoldus.

WhatsApp Image 2020 01 16 at 10.11.59